—учасн≥ ≥нформац≥йн≥ технолог≥њ дистанц≥йного навчанн¤ƒистанц≥йне навчанн¤ - це навчанн¤, при ¤кому наданн¤ учню ≥стотноњ частини навчального матер≥алу ≥ б≥льша частина взаЇмод≥њ з викладачем зд≥йснюютьс¤ з використанн¤м сучасних ≥нформац≥йних технолог≥й: супутникових зв'¤зк≥в, комп'ютерних телекомун≥кац≥й, нац≥онального ≥ кабельного телебаченн¤, мультимед≥а, навчальних систем. —учасн≥ ≥нформац≥йн≥ технолог≥њ швидко зм≥нюютьс¤. ÷е стосуЇтьс¤ ¤к можливостей технолог≥й так ≥ њх вартост≥. «вичайно, у дистанц≥йному навчанн≥ сл≥д використовувати найкращ≥ зразки технолог≥й. ƒл¤ њх вибору можна скористатис¤ такими правилами. ƒобра технолог≥¤:
ћожна вид≥лити ш≥сть характеристик засоб≥в ≥нформац≥њ, що використовуютьс¤ у дистанц≥йному навчанн≥:
р≥м того, сучасн≥ технолог≥њ можуть класиф≥куватись ¤к:
ѕрезентац≥йн≥ технолог≥њ включають:
“ехнолог≥њ доставки (синхронн≥ та асинхронн≥) включають:
“ехнолог≥њ взаЇмод≥њ включають:
Ќин≥ дл¤ визначенн¤ темп≥в розвитку сучасних ≥нформац≥йних технолог≥й використовуЇтьс¤ "закон ћура". «г≥дно з цим законом швидк≥сть та спроможн≥сть збереженн¤ подвоюютьс¤ кожн≥ 18-24 м≥с¤ц≥, варт≥сть, розм≥ри та використана потужн≥сть зменшуЇтьс¤ на такому ж р≥вн≥. ѕропускна спроможн≥сть мереж зб≥льшилась у 1000 раз≥в за останнЇ дес¤тир≥чч¤, траф≥к мереж продовжуЇ зб≥льшуватис¤ на 300-500% щор≥чно. ¬с≥ спод≥ваютьс¤, що ц≥ тенденц≥њ не зм≥н¤тьс¤. ÷≥ тенденц≥њ мають великий економ≥чний вплив:
ниги та друкован≥ матер≥али. ÷≥ засоби Ї центральними у систем≥ дистанц≥йного навчанн¤. ¬они мають безл≥ч переваг Ц легк≥ у використанн≥, легко переносити ≥ т. ≥н. «'¤вилис¤ два нов≥ типи: друк на вимогу (мал≥ обс¤ги, можна використовувати формат pdf) та електронна книга (http://www.rocketebook.com/). ≈лектронн≥ тексти та публ≥кац≥њ. ÷е новий механ≥зм використанн¤ ≥нформац≥йних технолог≥й дл¤ створенн¤ друкованих матер≥ал≥в. ћожна вид≥лити два кроки створенн¤: етап до друку (чернетки зм≥сту, редагуванн¤ зм≥сту, макетуванн¤ стор≥нок) та етап п≥сл¤ друку (друк та доставка). ѕовний цикл виготовленн¤ зм≥нивс¤ та прискоривс¤, к≥льк≥сть д≥ючих ос≥б та посередник≥в зменшились. ѕо¤ва нового типу публ≥кац≥њ вимагаЇ створенн¤ нових систем, що працюють з метаданими (≥нформац≥¤ про ≥нформац≥ю). омп'ютерний трен≥нг. омп'ютерний трен≥нг використовуЇ текст та граф≥ку, з 90-х рок≥в розробники додали звук, в≥део та ан≥мац≥ю. Ќов≥ механ≥зми доставки (CD-ROM) дозвол¤ють зб≥льшити доставку ≥нформац≥њ за один раз. ¬елику роль в≥д≥грають нов≥ засоби стиску ауд≥о та в≥део ≥нформац≥њ, що спрощуЇ доставку ≥нформац≥њ. ћультимед≥а. ¬елику роль у зб≥льшенн≥ можливостей мультимед≥а в≥д≥грають авторськ≥ системи. “енденц≥Їю њх розвитку зараз Ї рух в б≥к презентац≥њ матер≥ал≥в у ≤нтернет. ћультимед≥а також розвиваЇтьс¤ ¤к розважальна ≥ндустр≥¤. ƒе¤к≥ вважають, що у майбутньому з'¤витьс¤ комб≥нац≥¤ осв≥тн≥х компонент з розважальною презентац≥Їю Ц edutainment. “елебаченн¤. ¬икористовуЇтьс¤ багатьма навчальними закладами св≥ту ¤к зас≥б ≥нформац≥њ. –озм≥ри телепродукц≥њ зб≥льшуютьс¤ та стають б≥льш технолог≥чними. –ад≥о. ¬икористовувалось на початков≥й стад≥њ розвитку в≥дкритого навчанн¤, зараз особливо попул¤рне у тих крањнах, де телебаченн¤ та мереж мало. Ќин≥ р≥зн≥ локальн≥ рад≥останц≥њ зб≥льшили свою роль у ™вроп≥, велика к≥льк≥сть працюЇ сьогодн≥ в ≤нтернет. ¬≥ртуальна реальн≥сть та моделюванн¤. ¬≥ртуальна реальн≥сть походить в≥д моделюванн¤, ¤ке використовуЇтьс¤ дл¤ складних тренувальних задач дл¤ в≥йськових, п≥лот≥в, оператор≥в електростанц≥й. ‘ундаментальна ≥де¤ моделюванн¤ Ц це створенн¤ реальноњ ситуац≥њ дл¤ навчаЇмого. Ќа прот¤з≥ дек≥лькох дес¤тир≥чь моделюванн¤ виконуЇтьс¤ на комп'ютерах, що дозвол¤Ї в≥дтворювати р≥зн≥ можливост≥ моделей. јле проектуванн¤ та використанн¤ може бути досить тривалим ≥ потребуЇ великих зусиль. ” в≥ртуальн≥й реальност≥ використовуЇтьс¤ тривим≥рна граф≥ка ≥ здеб≥льшого у ≥грах. –озвиток цього напр¤мку у навчанн≥ ще б≥льш тривалий н≥ж у моделюванн≥. ≈лектронн≥ св≥ти. ќсновна концепц≥¤ електронного св≥ту Ц це з≥брати ус≥ ресурси, що потр≥бн≥ дл¤ роботи (≥нформац≥¤, тренаж, ≥нструменти) до ≥нтерфейсу користувача. ÷е надаЇ можлив≥сть користувачу в≥р≥шувати проблеми, що з'¤вл¤ютьс¤ в процес≥ роботи в незалежн≥й манер≥ (http://www.epssinfosite.com/). –ад≥отрансл¤ц≥¤ та ауд≥окасети. –ад≥отрансл¤ц≥¤ Ц це синхронна доставка навчальних ауд≥оматер≥ал≥в, ¤ка не завжди може бути оптимальною дл¤ де¤ких студент≥в. Ќовим напр¤мком зараз Ї ≤нтернет- рад≥о (http://realguide.real.com/stations/?c=460), ¤ке може стати ауд≥об≥бл≥отекою дл¤ користувач≥в. ƒругим асинхронним засобом Ї ауд≥окасети та ауд≥о CD. ¬они широко поширен≥ ≥ на них ≥снують м≥жнародн≥ стандарти. “елетрансл¤ц≥¤ та в≥деокасети. ‘орми синхронноњ телетрансл¤ц≥њ розвиваютьс¤ в≥д "старого" телебаченн¤ до р≥зних додаткових метод≥в (кабельне, супутникове, м≥крохвильове). «'¤вл¤ютьс¤ нов≥ технолог≥чн≥ р≥шенн¤ так≥, ¤к високо¤к≥сне TV (HDTV). Ќа додаток до в≥деокасет з'¤вилис¤ в≥деодиски, Їмн≥сть ¤ких у ш≥сть раз≥в б≥льша, н≥ж CD-ROM та забезпечуЇ прогл¤д в≥деозображенн¤ на прот¤з≥ 3-х годин. “ак≥ DVD мають велику к≥льк≥сть переваг дл¤ осв≥ти, наприклад, високу ¤к≥сть, пошуков≥ можливост≥, потенц≥йн≥ мультимовн≥ дор≥жки ≥ т.≥н. CD-ROM. ÷≥ засоби зам≥нили дискети в середин≥ 90-х рок≥в, зб≥льшивши обс¤г збер≥гаЇмоњ ≥нформац≥њ в 500 раз≥в. ÷е дуже зручно дл¤ доставки ауд≥о та в≥деофайл≥в. CD-ROM маЇ м≥жнародний стандарт (ISO 9660), що полегшуЇ обм≥н ≥нформац≥Їю. ѕрогнозуЇтьс¤, що попул¤рн≥сть цього засобу буде зростати. ¬же зараз користувач≥ можуть виготовл¤ти своњ диски. ≤нтернет, ≥нтранет. омп'ютерн≥ мереж≥ стають ключовим засобом доставки навчальних матер≥ал≥в. —ерцем ¤к ≥нтернет, так ≥ ≥нтранет Ї протокол TCP/IP ≥ це головне. “елеконференц≥њ. ÷ей терм≥н маЇ велике поширенн¤ ≥ включаЇ ауд≥оконференц≥њ, комп'ютерн≥ конференц≥њ та в≥деокоференц≥њ. јуд≥о та в≥деоконференц≥њ Ц синхронн≥, комп'ютерн≥ конференц≥њ Ц асинхронн≥. јуд≥оконференц≥њ використовують звичайний телефонний зв'¤зок ≥ вони дуже дешев≥. ¬≥деоконференц≥њ мають м≥сце м≥ж групами, але на прот¤з≥ останн≥х трьох рок≥в розвиваютьс¤ в≥деодошки, що може покращити зв'¤зок. ўодо комп'ютерних конференц≥й, то зустр≥чаЇтьс¤ багато форм, де перш≥ використовували обм≥н текстовими пов≥домленн¤ми, а зараз можна використовувати синхронний зв'¤зок з передачею граф≥ки, слайд≥в ≥ зв'¤зувати з ауд≥оконференц≥Їю. ≈лектронна пошта. Ќайб≥льш потужна асинхронна технолог≥¤, де можна посилати листа ¤к окремим адресатам, так ≥ груп≥ людей. —писок розсилки можна використовувати дл¤ виконанн¤ сп≥льноњ роботи при розв'¤занн≥ р≥зних проблем. ” ¬≥дритому ун≥верситет≥ Ѕритан≥њ студенти 5% навчального часу працюють з в≥деоматер≥алами, 15% часу Ц з ауд≥о та в≥деоматер≥лами ≥ 80% часу працюють з друкованими матер≥алами. --> |